H «Σχεδία» συνεχίζει την πλεύση της και οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων μέσα στο 2022 για τον εορτασμό των 35 χρόνων λειτουργίας της. Πρώτη στη σειρά είναι η Διαδικτυακή συζήτηση, με θέμα: "Ο κοινωνικο-παιδαγωγικός ρόλος της τέχνης στη σημερινή συγκυρία", που θα πραγματοποιηθεί μέσω zoom, την Παρασκευή 18 Μαρτίου και ώρα 19:00μμ.
Η συζήτηση, που θα έχει τη μορφή στρογγυλού τραπεζιού, θα περιστραφεί γύρω από το ζήτημα των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε αυτή την περίοδο οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που θέλουμε να ενδυναμώσουμε τα παιδιά, προκειμένου αυτά να αντιμετωπίσουν τα σημερινά προβλήματα. Θα διερευνηθεί αφενός ο ρόλος που μπορούν να παίξουν οι διάφορες μορφές τέχνης στο ζήτημα αυτό και αφετέρου το κατά πόσο το σχολικό πλαίσιο δίνει ή όχι χώρο στην καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών και το τι μπορούμε να κάνουμε για να καλύψουμε τα πιθανά κενά.
Ομιλητές/-τριες:
Χριστιάνα Αδαμοπούλου: Μουσικοθεραπεύτρια
Ειρήνη Γιαννημάρα: Εικαστικός, PHD Διδακτικής της Τέχνης Ε.ΔΙ.Π. Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών
Παναγιώτης Κασσιανός: Εκπαιδευτικός, Εμψυχωτής Παιδαγωγικής Θεάτρου
Συντονισμός: Αναστασία Χατζηστεφάνου-Βαφέα, Διευθύντρια της «Σχεδίας»
Μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ ολόκληρη τη συζήτηση.
Σύντομα βιογραφικά ομιλητών/-τριών:
ΡΕΝΗ ΓΙΑΝΝΗΜΑΡΑ
Η Ρένη Γιαννημάρα διδάσκει το μάθημα “Διδακτική της Τέχνης” στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Εικαστικών). Σπούδασε γλυπτική στην Αθήνα (ΑΣΚΤ) και Ψηφιακή Τέχνη στο Λονδίνο (Master of Arts-Wimbledon School of Art). Είναι διδάκτωρ διδακτικής της τέχνης της Α.Σ.Κ.Τ.
Έχει δημιουργήσει και διδάξει το γνωστικό αντικείμενο “Διδακτική της τέχνης και Δημιουργικές Τεχνολογίες” στο Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Έχει εκπονήσει το Πρόγραμμα Σπουδών στο μάθημα “Γλυπτική” για τα Καλλιτεχνικά Λύκεια στο πλαίσιο δράσης του ΥΠΠΕΘ και του ΙΕΠ.
Είναι συν-συγγραφέας του συλλογικού έργου “Célestin Freinet, Κριτική και Θεσμική παιδαγωγική. Για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό”. Έχει δημοσιεύσει εργασίες σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια. Έχει κάνει δυο ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.
Είναι επικεφαλής ερευνητικού έργου που επικεντρώνεται στους εξής τομείς: τέχνη και εκπαίδευση, κριτική και θεσμική παιδαγωγική, μεθοδολογία και προγράμματα σπουδών, πολιτισμός και τεχνολογία, οπτικός πολιτισμός, δημιουργικότητα και κοινότητα.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ
Η Χριστιάνα Αδαμοπούλου σπούδασε μουσική στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και μουσικοθεραπεία στο Anglia Ruskin University (Master of Arts). Είναι διδάκτωρ μουσικοθεραπείας (Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου) και διπλωματούχος πιάνου. Διαθέτει πολυετή εμπειρία στις εφαρμογές της μουσικής και της μουσικοθεραπείας στην υγεία και την εκπαίδευση.
Ως μουσικοθεραπεύτρια έχει εργαστεί κυρίως με παιδιά στο αυτιστικό φάσμα καθώς και με παιδιά και ενήλικες με αναπηρίες. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων που περιλαμβάνουν τη μουσικοθεραπεία με νέους, τη σχέση ανάμεσα στη μουσικοθεραπεία και τη μουσική εκπαίδευση, την εκπαίδευση ενηλίκων και τη μουσική στην κοινότητα.
Από το 2019 διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ΕΚΠΑ «Μουσική εκπαίδευση σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα» και εργάζεται ως μουσικοθεραπεύτρια στο «Λίλιαν Βουδούρη» Ινστιτούτο Θεραπειών δια των Τεχνών. Έχει εκπαιδευτεί επίσης στην ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία ομάδας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΟΣ
Ο Παναγιώτης Κασσιανός είναι εκπαιδευτικός, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού και παιδαγωγικής θεάτρου .
Έχει μετεκπαιδευτεί στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης, στην κατεύθυνση της Ειδικής Αγωγής, είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου με συνάφεια στη Σχολική Ψυχολογία και είναι υποψήφιος διδάκτωρ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α., όπου είναι και αποσπασμένος αυτή τη στιγμή. Υπήρξε Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.
Παράλληλα έχει παρακολουθήσει τον 3ετή κύκλο σπουδών του εργαστηρίου παιδαγωγικής θεάτρου και θεατρικού παιχνιδιού του Λάκη Κουρετζή και είναι μέλος της διδακτικής ομάδας του συγκεκριμένου εργαστηρίου.
Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τόσο επί ζητημάτων ειδικής αγωγής όσο και επί ζητημάτων θεατρικής έκφρασης και εφαρμογής του θεατρικού παιχνιδιού στη διδακτική πράξη και γενικότερα στο σχολικό περιβάλλον.